Strategii pentru atragerea clienților în restaurantul tău


Abilitatea de a atrage și păstra clienții este esențială pentru succesul unui restaurant. Restaurantele își dezvoltă o clientelă ca urmare a reputației lor și a eforturilor de marketing. Atunci când oamenii caută un loc în care să mănânce, marketingul tău trebuie să fie suficient de puternic astfel încât aceștia să fi auzit de restaurant și să își dorească să-l încerce. Doar semnul “Deschis” pus pe ușa restaurantului nu e suficient pentru a atrage clienții. Vă prezentăm câteva strategii care s-au dovedit eficiente în acest sens, potrivit specialiștilor:

Promovează-ți restaurantul în spații publice: Există multe lucruri distincte pe care le poți face pentru a-ți promova restaurantul. Îl puteți promova în hotelurile, motelurile și alte unități de cazare din apropiere. Puteți oferi în acest sens un cupon de reduceri pentru oaspeții hotelurilor. Atunci când încercați să atrageți noi clienți în restaurant gândiți-vă să promovați locația în spații publice precum parcuri, spații de shopping, supermarket-uri.

Sponsorizați diferite evenimente: Totodată puteți sponsoriza evenimente diferite, cum ar fi concerte, evenimente sportive sau de caritate. De asemenea vă puteți implica personalul în evenimente de caritate. Asocierea cu astfel de evenimente vă va aduce o publicitate pozitivă.

Mâncarea pe care o servești este un element cheie pentru a atrage și a păstra clienții. Aveți grijă ca preparatele să fie unice și să se diferențieze de cele ale altor restaurante. Calitatea la un preț rezonabil este esențială. Pentru că din ce în ce mai multă lume se străduiește să îmbrățișeze un stil de viață mai sănătos, aveți grijă să oferiți în meniu mai multe opțiuni sănătoase.

Recomandările clienților. Atunci când oamenii își aud prietenii și membrii familiei vorbind de un restaurant, ei sunt influențați mai mult decât de orice publicitate pe care o faceți dumneavoastră. Încurajează-ți oaspeții să aducă noi clienți, oferindu-le un discount semnificativ celor fac asta. Cu siguranță veți vedea mai mulți oameni în restaurant.

Networking. Decât să aștepți clienții să vină la tine, ieși în căutarea lor. De exemplu vizitează hoteluri locale care nu au restaurant în incintă și oferă discount-uri oaspeților dacă cinează la tine.

Merchandising. Dezvoltă un logo pentru restaurantul tău și oferă tricouri personalizate clienților, pe care să apară logo-ul restaurantului, adresa și informații de contact. Poți oferi clienților diferite obiecte spre vânzare, pe care să apară logo-ul restaurantului. Plasând numele și logo-ul și restaurantului tău în public îți crești semnificativ expunerea la noi clienți.

Target Marketing. Atunci când știi exact cărui tip de client i te adresezi, poți începe să țintești acea audiență cu tactici de marketing mai puțin costisitoare. De exemplu, dacă restaurantul dumneavoastră atrage mai degrabă oameni de afaceri, “infiltreză-te” în camera de comerț de la nivel local; ai grijă ca restaurantul tău să fie văzut acolo unde trebuie. Dacă clienții tăi iubesc sportul, creează oferte speciale și promoții pe durata competițiilor de profil.

Personalul. Este esențial să angajezi oameni energici, prietenoși și muncitori. Ei sunt în “linia de față a restaurantului” și reflectă viziunea acestuia. Clienții se vor întoarce la un restaurant care are niște angajați prietenoși.  

Atmofera din restaurant. Asigură-te că atmosfera din restaurantul tău este caldă și primitoare, de la temperatura potrivită, volumul muzicii, decor, scaune relaxante, până la curătenia impecabilă (inclusiv în băi!).

Oferte speciale. Este important să oferiți oaspeților oferte speciale în mod regulat. Acestea determină clienții să revină.

Organizați concursuri. Concursurile reprezintă o bună modalitate de a atrage clienți. Oamenii adoră să primească lucruri gratis și participe la concursuri.

Programele de loializare a clienților sunt o altă modalitate eficientă de a-ți păstra clienții.

Nu uita faptul că succesul unui restaurant depinde de volumul clienților care intră pe ușă. Este important să implementezi o strategie prin care să arăți clienților că patronatul lor este apreciat și valorizat.


Ați găsit acest articol util?