Idei simple pentru promovarea restaurantului tau


Promotiile unui restaurant sunt o metoda foarte buna de a atrage atat un potential client, cat si unul deja existent oferindu-le o recompensa pentru faptul ca te-au ales. Motivul pentru care unele promotii functioneaza mai bine decat altele depinde de tipul de restaurant pe care il ai, de marimea, decorul si ambianta sa. Multe tehnici de promovare sunt usor de implementat si nu foarte costisitoare. Altele necesita o perioada indelungata de timp pentru a fi planificate, insa un eveniment de succes, precum o degustare de vin sau o cina cu tematica, iti pot aduce vanzari aditionale mult dupa ce acestea au avut loc. Secretul promotiilor cu reduceri de preturi consta in atragerea unor comenzi ce contin mai multe produse si prin urmare a unor incasari mai mari- clientul este tentat sa cumpere mai mult datorita faptului ca beneficiaza de un pret mai mic decat cel normal.

Happy Hour

Este o metoda de promovare foarte des folosita de managerii de restaurante care presupune oferirea unor promotii atat la mancare, cat si la bauturi pentru o ora sau un interval de cateva ore. De obicei acest interval de timp este 17:00-19:00 cand potentialii clienti termina programul de munca. Poti tenta clientii veniti pentru a bea un pahar de bere oferindu-le meniul cu mancare sau prezentandu-le specialitea bucatarului in timp ce stau la bar.

Doua produse la pret de unu

Aceasta este o alta promotie care a rezistat testului timpului. Clientii adora chilipirurile, iar cumpararea a doua produse la pret de unul nu reprezinta o exceptie. Cheia acestei tehnici de promovare este aceea de a oferi feluri de mancare cu costuri reduse ale ingredientelor. Pastele, puiul si carnea de porc mai ieftina sunt doar cateva dintre variantele ideale pe care le poti oferi in cadrul acestei promotii. Poti merge mai departe oferind doua meniuri complete la pret de unul PLUS un desert, cafea sau bauturi gratis. Tine minte ca incerci sa iti promovezi restaurantul astfel, sa ai un numar mai mare de comenzi, o expunere mai ampla pentru brandul tau si un castig mai mare pe termen lung. Aceasta metoda nu iti va genera imediat un profit mai mare.

Serile in care se degusta vin sau bere

Aceste seri sunt ideale pentru perioadele cu vanzari scazute. Colaboreaza cu furnizorii tai pentru a te ajuta la alegerea tipurilor de vin incluse in meniu si pentru a obtine un pret fix si avantajos pentru selectia oferita la acest eveniment. Acest tip de oferta este excelenta pentru a atrage noi clienti sau pentru a le spune celor vechi ca acum este momentul ideal pentru a vizita iar restaurantul tau.

Sarbatorile

Sarbatorile sunt momentele perfecte pentru a iti promova restaurantul. Ofera un meniu cu pret fix de Ziua Indragostitilor sau de Ziua Mamei si astfel bucataria ta nu va fi asaltata de mai multe comenzi diferite decat poate face fata. Preparand aceleasi feluri de mancare, dar in cantitati mai mari va permite functionarea normala a bucatariei, cat si servirea mancarii intr-un timp rezonabil. Atat tu, cat si clientii tai veti fi multumiti. Daca restaurantul functioneaza dupa rezervari, incearca sa le stabilesti la intervale de timp mai mari.

Spectacole

Muzica live, serile de karaoke si cele de stand-up comedy sunt doar cateva dintre optiunile pe care le ai pentru a distra clientii si de a ii convinge sa revina cu prietenii.

Serile tematice

Un meniu tematic este o metoda de promovare care poate fi folosita lunar sau anual pentru a atrage un numar mai mare de clienti. Porneste prin a corela un meniu cu o sarbatoare, cum ar fi o cina cu tematica „ciocolata” cu Ziua Indragostitilor, sau gazduieste evenimentul tematic intr-o perioada cu vanzari scazute pentru a creste incasarile. Ideile tematice pot include Seara Italiana, Croaziera in Caraibe sau Savoare Asiatica sau chiar produse bio de la fermele din zona.

Strangere de Fonduri

Asocierea cu organizatii de binefacere in scopul strangerii de fonduri este o alta modalitate de a genera vanzari, dar si de a face o fapta buna. Sunt multe tipuri diferite de astfel de evenimente, iar in unele situatii restaurantul poate alege sa doneze asociatiei de caritate o parte din profit. Alte tipuri de evenimente presupun distribuirea unor invitatii contra cost(bilete) care sa acopere costul mancarii, si o parte din acesti bani sa fie donati.

Stii si castigi

Daca restaurantul tau are si un bar atunci seara „Stii si castigi” iti poate aduce un numar insemnat de clienti chiar si in cursul saptamanii, mai ales intre sezoanele sportive. Clientii alcatuiesc perechi, iar echipa castigatoare se premiaza cu cupoane de reducere, tricouri sau halbe de bere.

Concursurile

Ofera premii clientului care propune cel mai bun nume de bere sau de sandwich. Castigatorul va fi mult mai incantat de faptul ca se poate lauda altor prieteni decat de tricoul castigat.

Evenimentele Sportive

Chiar daca nu esti un fan al fotbalului, exista suficienti oameni care sunt. Convinge oamenii sa iasa si sa manance in oras, mai exact la restaurantul tau, cu ocazia unui meci important. Tot ceea ce trebuie sa faci este sa oferi o cina la un pret special. Poti sa organizezi si un sondaj al jucatorilor care ar trebui inclusi in „echipa de neinvins”. Clientii vor fi atrasi de acest joc, dar si de posibilitatea de a castiga o pizza gratis sau orice alt produs din meniu.

Foloseste-te de promotii! Oamenii adora sa primeasca lucruri gratuite

Tuturor ne place sa primim lucruri gratuite, sau cel putin sa avem impresia ca primim. De exemplu, e placut sa mergi la un restaurant si sa ti se dea ceva din partea casei, chiar daca costul respectivelor bunuri este inclus indirect in pretul mesei. Promotiile pot lua forme extrem de variate, in functie de specificul afacerii. Poate fi vorba de un discount de pret, de un produs sau serviciu gratuit odata cu achizitionarea altui produs, de produse sau servicii gratuite pentru o perioada de timp, concursuri cu premii, sampling-uri, avantaje pentru clientii care la randul lor aduc alti clienti, tichete cadou, s.a.m.d.

Pe langa cele mentionate mai sus, un tip de actiune promotionala pe care il recomandam startup-urilor este oferirea de mostre sau produse gratuite direct catre potentiali clienti si firme care ar putea recomanda sau intermedia vanzarea de produse catre clientii finali.  Astfel de promotii sunt deosebit de avantajoase in cazul firmelor care aduc un concept nou, inovativ pe piata, dar si celor care comercializeaza produse existente pe piata dar care se diferentiaza clar de competitie.

Promotiile se pot dovedi extrem de utile cu conditia sa fie construite si implementate in linie cu pozitionarea afacerii in piata si obiectivele ce se doresc a fi atinse. Tipul de promotie difera intre afaceri pozitionate pe segmentul high class si cele pozitionate pe low sau medium class, intre afaceri care doresc prin promotie profit imediat si afaceri care doresc sa atraga clienti pe termen lung, afaceri care sunt la inceput de drum si afaceri cunoscute. Nu in ultimul rand, retine ca utilizarea frecventa sau agresiva a actiunilor promotionale poate conduce la o atitudine mai putin favorabila in randul consumatorilor si la o perceptie negativa a brandului.

Imparte materiale promotionale! Ramai in mintea clientilor intr-un mod inovativ

Toti avem prin casa sau birouri lucruri din cele mai diverse inscriptionate cu sigla unor firme. Cadourile promotionale, de genul obiectelor de birou, sunt un mod foarte bun de a ramane in mintea clientilor, existenti sau potentiali. O ocazie buna de a imparti astfel de materiale promotionale sunt conferintele, cursurile sau alte evenimente la care firma participa. De asemenea, materialele promotionale personalizate se ofera partenerilor importanti ai firmei, fie clienti, furnizori sau alti colaboratori, cu ocazii speciale, cum ar fi sarbatorile.

Bineinteles, gandeste-te intotdeauna la utilitatea materialelor oferite si incearca sa iesi eventual din tiparul de agende standard sau pixuri. In acest domeniu e loc suficient de creativitate si inovatie astfel incat sa lasi o impresie durabila asupra persoanelor vizate.

Implica-te in comunitate! Sponsorizeaza cauze si actiuni ale asociatilor non-profit

Sponsorizarea diferitelor cauze sau proiecte non-profit nu este doar pentru multinationale. Nu trebuie sa sponsorizezi singur o intreaga campanie pentru a fi remarcat, ci poti contribui atat cat iti permite bugetul, alaturi de alte companii. Organizatiile non-profit sunt de regula deschise catre orice fel de contributie, iar implicarea in astfel de actiuni este de natura sa iti sporeasca considerabil credibilitatea si vizibilitatea afacerii. Din fericire, si in Romania sunt tot mai multe asociatii care se implica in comunitate, asa incat ia legatura cu acestea pentru a discuta cum poti contribui la campaniile lor. In masura in care iti permite timpul, incearca sa te implici mai mult decat financiar, iar recompensele se vor vedea atat la nivelul afacerii cat si la nivel personal.


Ați găsit acest articol util?