Idei de social media marketing și promovare online


Idee: Încearcă promovarea pe alte rețele sociale: Exemplu Instagram

În 2016, în România, mai bine de 50% din cele 65.000.000 de EURO investite în marketing digital au mers către Facebook și Google. Deși încă mai este loc pentru oricine pentru a se promova pe aceste plaforme și pot fi găsite strategii eficiente, cu timpul vor deveni tot mai scumpe pentru afacerile mai mici.

O alternativă eficientă ar fi să ne reorientăm către alte rețele sociale. De exemplu, Instagram are aproximativ 418.000 utilizatori în România, din care peste 130.000 activi conform Zelist Monitor. Instagram este ideal dacă te adresezi în primul rând publicului de sex feminin, atât tânăr (16-24 ani) cât și mai în vârstă, 25 până la 45/50 de ani. Dar nici bărbații nu sunt de ignorat, în special cei până în 24 de ani sunt destul de activi pe Instagram.

Statistici Instagram Romania

Instagram este relativ diferit de Facebook, atât legat de modul în care îl folosesc utilizatorii, cât și ce putem promova aici.

Cum ne promovăm pe Instagram:

Două aspecte sunt critice pentru promovarea pe Instagram:

a) Să înțelegi jocul #hashtagurilor;

b) Vizualul;

Spre deosebire de Facebook, descoperirea lucrurilor noi pe Instagram se face cu ajutorul #hashtagurilor. Acestea sunt cuvinte cheie pe care le adăugăm descrierii unei imagini publicate.

SMARTERS tip: Pune hashtagurile în comentarii, nu în descrierea pozei.

Pentru început, ți-aș recomanda 2 idei pentru promovarea pe Instagram.

a) Promovare plătită.

Dacă ești familiarizat cu promovarea plătită pe Facebook, poți face foarte ușor trecerea la Instagram. De ce merită să faci acest lucru? Pentru că majoritatea celor care se promovează pe Facebook nu o fac și pe Instagram. Astfel, oamenii acordă mai multă atenție fiecărei postări, nu sunt bombardați cu atâtea mesaje promoționale.

Important este să-ți adaptezi și partea creativă la specificul Instagram, adică formatul imaginilor să fie pătrat și să fie în stilul platformei. Dacă faci puțină cercetare, vei înțelege la ce mă refer.

b) Parteneriate.

Pe Instagram este mai greu să crești numărul de followeri decât pe Facebook. Iar unul din cele mai bune moduri pentru a reuși acest lucru sunt parteneriatele. Cel mai bine este să începi cu oameni din domeniul tău care au un număr relativ mare de urmăritori.

Aceștia pot fi bloggeri sau pur și simplu persoane mai populare pe această platformă.

Poți lua legătura cu ei printr-un mesaj direct și poți discuta un parteneriat în care ei să facă o postare sau să menționeze pagina ta, în schimbul produsului/serviciului pe care îl oferi.

De asemenea, odată ce începi să crești, poți să găsești pagini complementare cu a ta și puteți face schimb de promovare. De exemplu, dacă tu vinzi poșete, fă parteneriat cu cineva care vine alte accesorii pentru femei.

Partea organică a Instagram, adică postările nepromovate, e dificilă până te obișnuiești cu platforma. Începe cu reclame și implică influencerii (chiar pentru promovarea directă a produsului și nu a paginii) și vei avea rezultate rapide.

Alte rețele sociale în creștere în România și cu care merită să te familiarizezi sunt Snapchat și Pinterest. În curând, posibilitățile de promovare plătită ale acestora vor ajunge și în România și trebuie să fii pregătit!

Idee: Folosește-te de strategiile avansate de targetare pe Facebook

Deși este destul de populară în România, majoritatea folosim doar puțin din posibilitățile acesteia.

Și nu mă refer aici la faptul că mulți dau Boost post din Timeline și nu din Ads Manager, pierzând astfel multe posibilități de îmbunătățire a reclamei. Deși, ar trebui să te oprești acum din a mai face acest lucru și să creezi reclame din Ads Manager!

Aici fiind, în Ads manager, ai mult mai multe posibilități de eficientizare a reclamelor!

Poți arăta reclame oamenilor în funcție de date demografice, în funcție de interese, în funcție de paginile cărora le-au dat like. Dar, chiar mai mult, poți arăta reclame în funcție de diferite comportamente online cum ar fi dacă au făcut cumpărături online sau alte tipuri de comportament.

Joacă-te doar cu opțiunile, sigur vei descoperi o grămadă de posibilități pentru afacerea ta.

Optiuni Promovare Facebook Ads

Idee: Folosește Lookalike Audiences pentru a găsi clienți noi

Cum spuneam, chiar dacă se investesc sume considerabile în promovarea pe Facebook, nu înseamnă că o facem și bine sau la potențial maxim.

Un exemplu foarte bun este legat de Folosirea Lookalike Audiences. Practic, această funcție ne permite să găsim mai mulți potențiali clienți, persoane similare cu cele care au cumpărat de la noi.

Crearea unui Lookalike Audience este foarte simplă și o poți face din interfața de reclame. Mergi la Audiences/Audiențe și alege Crează audiență nouă.

Creare audienta asemanatoare Facebook

Apoi, ai posibilitatea de a găsi potențiali clienți noi în funcție de:

a) O listă de emailuri.

Dacă ai un număr semnificativ de adrese (de exemplu ai un magazin online) Facebook poate identifica profilele de Facebook legate de acele adrese de email și apoi să găsească și alte persoane cu interese/obiceiuri/caracteristici similare.

b) În funcție de traficul de pe site

Dacă nu avem adrese de email, dar avem trafic decent pe site, putem găsi mai multe persoane similare cu cele care au vizitat pagina produsului/serviciului (deci sunt interesate de ceea ce oferim).

Idee: Folosește ad-urile de tip carusel pentru a spune o poveste

Facebook începe să devină din ce în ce mai aglomerat. Pe de o parte crește numărul de branduri care se promovează aici, și, în plus, mai suntem în competiție și cu poze cu pisici, câini, copii mici și ce mai fac prietenii clienților noștri.

Un mod bun pentru a atrage atenția clienților este de a folosi reclamele de tip Carusel într-un mod diferit.

Ad carusel Facebook

Acesta ne permită să atașăm mai multe imagini sau videouri la o singură reclamă.

Din experiență am văzut că acestea funcționează foarte bine pentru partea de comerț, când poți atrage atenția clientului cu mai multe produse și astfel se regăsește măcar într-unul.

Dar Caruselul este un tip de ad ce poate fi folositor pentru orice gen de afacere. Ce putem face este să folosim cele 4-5 slide-uri și să creăm o mică poveste. Fiecare imagine și headline să conțină câte ceva despre noi care să atragă atenția și să stârnească interesul clientului pentru a da click să vadă mai multe.

Idee: Convertește mai mult din traficul de pe site prin retargeting

Foarte des, investim sume mari de bani pentru a atrage oameni către site-ul nostru. Problema este că de multe ori ne oprim aici. Practic, acceptăm faptul că „dacă omul nu a cumpărat asta este”.

Însă, sunt șanse foarte mici ca cineva să cumpere din prima, mai ales dacă avem un produs mai scump. Statisticile arată că e nevoie de 6 până la 9 interacțiuni cu un client pentru ca acesta să cumpere de la noi.

De aceea, trebuie să le reamintim de noi și eventual să le oferim o motivație suplimentară pentru a cumpăra.

Atât Facebook cât și Google oferă opțiunea de Retargeting sau Remarketing.

Cu alte cuvinte, să arăți reclame doar oamenilor care ți-au vizitat site-ul. Sau, dacă vrem să fim și mai smart, putem arăta reclame doar oamenilor care au vizitat anumite pagini ori, și mai specific, dacă au vizitat anumite pagini dar altele nu.

Să spunem că avem un magazin de rochii. Cineva intră pe site dar nu cumpără. Putem face o campanie doar pentru acești vizitatori ai site-ului cu o reclamă de genul „Hey, acum poți avea rochia pe care ai văzut-o ieri cu 20% reducere. Folosește codul personal20 la checkout. Grăbește-te, oferta expiră în 24 de ore!”

Et voila! Cu o sumă minimă vei crește semnificativ conversia vizitatorilor de pe site aduși din alte surse.

Idei pentru viral marketing

Idee: Încurajează viralitatea

Viralitatea este visul oricărui antreprenor sau marketer. Să ai clienți care îți aduc alți clienți, fără a investi mai mulți bani  în marketing? Cine nu și-ar dori asta?

Dar majoritatea credem că viralitatea este ceva care se întâmplă sau nu. Nu credem că putem influența asta.

Ei bine, lucrurile nu stau chiar așa. Viralitatea înseamnă de fapt matematică. Înseamnă ca un client să îți aducă la rândul lui încă un client și tot așa. Care duce la o creștere ca și în graficul acesta:

Cum se calculeaza viralitatea

Dar nu trebuie să ne descurajăm dacă afacerea noastră nu crește ca și în acest grafic. Ce trebuie noi să încercăm, este să vedem cum putem face un client să ne aducă un alt client. Nu vom reuși cu fiecare dintre ei, dar dacă din 10 clienți unul dintre ei ne mai aduce încă unul, atunci toate eforturile noastre de marketing vor avea rezultate cu 10% mai mari.

Sunt foarte multe idei prin care putem „încuraja” viralitatea, adică pentru ca un client să ne recomande:

  • Să adăugăm butoane de social sharing pe site și să le facem vizibile;
  • În emailurile pe care le trimitem să le cerem să-l dea mai departe unui prieten;
  • Să punem în coletul în care îi trimitem produsul un voucher pe care să-l dea unui prieten;

Ai prins ideea. Găsește moduri în care să încurajezi oamenii să te recomande mai departe. Și nu uita, cea mai bună metodă pentru ca oamenii să te recomande este să ai un produs/serviciu care să le depășească așteptările.

Idee: Adu trafic masiv cu un giveaway

Concursurile sunt populare pentru un motiv bun: funcționează. Asta, bineînțeles, dacă îl organizezi bine și nu e de genul „Partikip”.

Un concurs bine organizat, sau în acest caz mai specific ar fi termenul în engleză „giveaway”, te va face mult mai cunoscut în rândul publicului țintă și îți va oferi contacte sau metode de a reintra în legătură cu aceștia.

De aceea, recomandarea mea ar fi să nu organizezi doar un concurs Like & Share pe Facebook (poți face asta doar dacă vrei să mai crești numărul de Followeri pe pagină). Recomandarea mea este să aduci oamenii pe site.

Astfel, o parte din vizitatori, pe lângă faptul că se vor înscrie la concurs și te vor aprecia pentru lucrul pe care îl oferi, vor mai vizita și alte pagini și îți vor cunoaște site-ul mai bine.

În plus, pe website poți găsi și alte metode pentru a face oamenii să distribuie și mai mult conținutul. Există diferite soluții tehnice, nu complicate, care te vor ajuta să faci oamenii să dea share mai mult la concurs și să invite mai mulți prieteni.

Un exemplu ar fi KingSumo pentru site-uri WordPress. După ce un utilizator se înscrie la concurs, i se comunică faptul că își poate mări șansele de a câștiga dacă distribuie în rețele sociale, dacă invită prieteni etc.

Concurs organizat cu KingSumo

Și așa, dragul meu/draga mea, ajungi să ai un concurs cu adevărat viral.

În plus, oamenii intrând pe site, putem comunica în continuare cu ei prin de exemplu.

Idee: Crează un program de recomandare

La SMARTERS încercăm pe cât posibil să automatizăm strategiile și ideile de marketing. La urma urmei, așa gândește un growth hacker, nu?

O tactică foarte simplă este de a crea un program prin care alte persoane să-ți aducă ție clienți în schimbul unui procent din vânzări (sau ce modalitate de răsplată crezi că e mai bună pentru tine). Acestea sunt foarte ieftine sau chiar gratis de implementat și plătești doar pentru rezultate.

În ziua de astăzi există numeroase instrumente online care să îți permită să faci acest lucru, fără a fi nevoit să investești tu în dezvoltare tehnică. Doar caută pe Google „referral program software”. Acestea sunt foarte bine dezvoltate și îți permit să urmărești automat cine îți aduce clienți și să-i răsplătești. De asemenea, fiind extern, este și transparent pentru cel care te-ar promova.

O alternativă este să te înscrii pe site-uri de afiliați, cum ar fi 2performant sau profitshare. Aceste platforme ar veni cu beneficiul că au acces la bloggeri sau alți oameni care ar putea trimite trafic către site-ul tău.

Printr-o astfel de strategie vei avea și alte beneficii secundare, cum ar fi noi linkuri externe către site, care ajută la SEO.


Ați găsit acest articol util?