Idei de marketing legate de produs și psihologie


Idee: Nu uita de retenția clienților

Cu toate instrumentele de atragere a clienților pe care le avem la dispoziție, uităm de cea mai importantă categorie de clienți: cei deja existenți!

Este de 10 ori mai ieftin să menții un client deja existent decât să atragi unul nou. Dacă un client a decis să cumpere de la noi, înseamnă că a avut destulă încredere pentru a duce mâna la portofel. Pe viitor, tot aceștia vor fi cei mai înclinați pentru a cumpăra de la noi.

Această idee de marketing ar trebui să o ai în vedere mereu, fie că te gândești la o nouă sau doar trimiți emailuri.

Câteva lucruri pe care le putem face de exemplu, ar fi ca, în colet, să trimitem un cupon care să le ofere oamenilor transport gratuit data viitoare când cumpără de la noi, sau să le oferim un voucher de reducere și un bilet de mulțumire.

Important este să te gândești ce poți face pentru a le arăta că îți pasă de ei și că ești recunoscător pentru că au cumpărat de la tine.

Idee: Revezi secțiunea de prețuri

Sunt multe lucruri legate de marketing pe care le facem o dată și apoi uităm de ele. Unul dintre acestea este secțiunea de prețuri.

Însă, experiența mi-a arătat că această secțiune a site-ului este printre cele mai importante.  Foarte mulți potențiali clienți se opresc aici din procesul de cumpărare și părăsesc site-ul.

De exemplu, cei de la ConversionXL au făcut un studiu prin care au descoperit că ordonarea prețurile de la cel mai mare la cel mai mic este cea mai eficientă pentru optimizarea ratei de conversie.

Sunt foarte multe moduri prin care poți eficientiza această secțiune despre produsul/serviciul tău, indiferent că vorbim de un website sau nu. Poți, de exemplu, să încerci să schimbi modul în care este afișat prețul, în loc de anual să apară prețul pe lună, sau invers.

Important este (1) să-ți adresezi întrebarea: „Cum pot face mai simplu de înțeles și mai atractive aceste informații?” și (2) să testezi mai multe variante.

Idee: Fă interviuri cu clienții pentru a descoperi puncte dureroase

Mereu spun, cele mai mari oportunități apar acolo unde sunt și cele mai mari probleme. Cea mai bună metodă de a descoperi aceste probleme este de a sta de vorbă cu clienții.

Discutând cu ei, vom descoperi probleme ale serviciului/produsului nostru pe care trebuie să le rezolvăm pentru a ne asigura că nu ne pierdem clienții actuali. Dar vom descoperi și oportunități noi pentru viitor.

Obiectivul tău în aceste „interviuri” este de a găsi momente de „Aha!” tipare comportamentale care să-ți ofere noi informații despre clienții tăi.

Spun interviuri, dar modul în care stai de vorbă cu clienții tăi poate lua mai multe forme. Ideal este să stai de vorbă cu ei direct, față în față sau la telefon, dar mai poți:

– trimite mici chestionare prin email;

– să folosești sistemul NPS (Net Promoter Score);

– întreabă-i pe grupul tău de Facebook;

– fă sesiune de întrebări și răspunsuri prin Facebook live;

– discuții în secțiunea de comentarii etc.

Net Promoter Score este un sistem foarte simplu și relevant de a vedea nivelul de satisfacție al clienților față de produsul tău. La nivelul cel mai simplu, îi întrebi:

a) Pe o scară de la 1-10, 10 fiind cel mai bun, cât de înclinat ești să ne recomanzi unui prieten?

b) De ce ai ales numărul de mai sus.

Atât. Aceste două întrebări îți vor da cele mai bune insighturi pentru afacerea ta pe care le-ai avut vreodată!

Este recomandat, de asemenea, să oferi oamenilor recompense, chiar dacă sunt mici, pentru a-ți răspunde la întrebări.

Idee: Adaugă dovadă socială pe pagina de produs/serviciu

Dacă înțelegem psihologia umană, înțelegem cât de important este să câștigăm încrederea omului dacă vrem să-l determinăm să cumpere de la noi.

Cel mai puternic și rapid mod de a câștiga încrederea cuiva este prin recomandări și păreri ale altor clienți.

De aceea, o idee de marketing creativă și foarte eficientă este să te asiguri că ai dovadă socială pe pagina produsului/serviciului sau, dacă există, să o îmbunătățești.

Modul de implementare variază de la a adăuga testimoniale scrise de la clienți, până la unele video. De asemenea, poți atașa printscreenuri cu emailuri sau mesaje venite de la clienți mulțumiți.

O abordare și mai creativă ar fi să adaugi imagini cu clienții care îți folosesc produsul sau un feed automat cu postări de pe Instagram cu oameni care îți folosesc produsul. De exemplu, poți crea un #hashtag special pentru utilizatorii produsului tău, cum ar fi #ilovemybrand (unde my brand e numele tău) și să faci ca aceste postări să fie preluate automat pe pagină. Acest lucru se poate face relativ simplu, de exemplu pe WordPress o poți face printr-un plugin.


Ați găsit acest articol util?