Fă ușor ca fanii să îți distribuie conținutul


Unul din avantajele majore ale mediului digital este faptul că informația se poate răspândi extrem de rapid. Acum nu mai depindem de ziare, televiziuni sau alți „curatori” de conținut care să decidă ce este interesant și ce nu.

Din păcate, mulți dintre noi doar sperăm ca oamenii să dea mai departe mesajul despre afacerea noastră, fără a acționa în acest sens. Nu ne optimizăm site-ul pentru ca oamenilor să le fie ușor să-l distribuie și nu îi încurajăm să facă acest lucru.

Câteva acțiuni de bază pe care trebuie să le faci ar fi:

  • Include butoanele de distribuire în social media pe site-ul tău și alege un design care să le scoată în evidență;
  • Pune-le la finalul paginii/articolului sau în locul unde pentru oameni acțiunea de distribuire este naturală;
  • Cere oamenilor să-ți dea mai departe mesajul – putem face asta pe site sau printr-un mesaj privat în coletul cu produsul pe care îl trimitem;
  • Optimizează modul în care se văd mesajele pe Social Media – asigură-te că ai minimum o imagine pe fiecare pagină și că aceasta se vede bine pe rețeaua socială care te interesează (cere dezvoltatorului web să includă și să optimizeze Open Graph pe site);

În funcție de afacerea ta, strategiile pot varia, dar important este să rămâi cu ideea de a face cât mai ușoară treaba oamenilor de a-ți distribui conținutul. O astfel de îmbunătățire îți poate dubla sau chiar tripla traficul către website peste noapte.

Idee: Fă parteneriate cu cei care vând aceluiași public țintă ca tine.

Și nu mă refer aici la concurență.  Dimpotrivă.

Un mod de a scurtcircuita atragerea de noi clienți este prin parteneriate strategice cu cei care au același public țintă ca noi. Companii cu servicii/produse complementare cu ale noastre reprezintă un potențial partener care poate aduce beneficii ambelor afaceri.

Mă refer mai exact la un schimb de promovare. Ei să trimită, de exemplu, un newsletter abonaților lor în care să îi anunțe că noi avem o ofertă specială pentru ei și vor primi ceva gratuit/discounturi etc.

Legat de exemplul de mai sus, compania cu servicii complementare vinde poșete și trimite un newsletter prin care anunță că tu ai reduceri la brățări.

Este important să nu cumperi/vinzi lista de contacte. Astfel faci doar spam. Emailul trebuie să vină de la compania/brandul partener, cel pe care potențialul client îl cunoaște și cu care are o relație deja.

Idee: Folosește echipa internă pentru a avea tracțiune

Menționam și mai sus, legitimitatea pe care o ai, sau încrederea pe care ți-o acordă clientul, sunt cruciale pentru a vinde.

Dar, în anumite cazuri, este nevoie de un minim de legitimitate doar pentru ca oamenii să te ia în considerare măcar.

Un mic hack, o idee ușor de implementat, este să te folosești de echipa ta pentru a oferi un minim de tracțiune inițiativelor de marketing.

De exemplu, atunci când creezi reclame pe Facebook, comunică-le celorlalți membri ai echipei să dea Like reclamelor pe care le văd. Astfel, când un potențial client va vedea reclama, aceasta va părea mai credibilă față de oricare alta pentru că sunt deja oameni care au aprobat-o acordându-i un Like. Tocmai i-ai câștigat atenția.

Această tactică este veche de când marketingul și poate fi folosită în orice context.

De exemplu, de obicei când se deschide o nouă locație, un restaurant să spunem, primele zile toți prietenii și cunoștințele fondatorilor și angajaților vor trece pe acolo  Noi, oamenii, suntem animale. Avem nevoie să vedem că și altcineva a mai făcut ceea ce vrem să facem și noi, că e în regulă.


Ați găsit acest articol util?